Ads

ေၾကာ္ျငာ

Sunday, April 28, 2013

Posted by ဆူးေအမီ on 10:50 AM in | No comments
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ႏုိင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲ စတင္ၿပီးေနာက္တြင္ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ စီးပြားေရးအရ စိတ္၀င္စားမႈ အျမင့္မားဆုံးႏုိင္ငံဟု ဆုိရမည့္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံသည္ အုိဒီေအ ေခ်းေငြျဖင့္ ႏွစ္ႏုိင္ငံသေဘာတူညီမႈ ရယူကာ သီလ၀ါ စီးပြားေရးဇုန္အတြင္း တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကုိ စတင္ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။
4.28.2
သီလ၀ါဆိပ္ကမ္း တစ္ေနရာအား ၂၀၁၂ ေအာက္တိုဘာလ အတြင္းက ေတြ႔ရစဥ္

ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီးမံကိန္းအတြက္ ထုိင္းႏုိင္ငံအစုိးရပုိင္းႏွင့္ ျမန္မာေခါင္းေဆာင္တုိ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေဆြးေႏြးညွိႏႈိင္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနသည့္ အခ်ိန္တြင္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံအေနျဖင့္ သီလ၀ါစီမံကိန္းကုိ စတင္မႈအျဖစ္ သီလ၀ါဆိပ္ကမ္းကုိ စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ တည္ေဆာက္ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။
သီလ၀ါတြင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမႇ အိုဒီေအေခ်းေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၀၅ သန္းျဖင့္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္မႇ ဆိပ္ကမ္းပထမအဆင့္ ေဆာက္လုပ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရႇိသည္။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသည္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္း တစ္ခုလံုးတြင္ ပါ၀င္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ား အားလံုးကို ကာလရႇည္ အတိုးႏႈန္းနိမ့္ (ODA) ေခ်းေငြျဖင့္ ကူညီရန္ ကမ္းလႇမ္းထားသည္။ သို့ျဖစ္၍ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ အေနျဖင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမႇ ပထမအဆင့္ အေနျဖင့္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၀၅ သန္းျဖင့္ ေျမကြက္ အမႇတ္ ၂၅ ႏႇင့္ ၂၆ တြင္ ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားအား စတင္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ဒုတိယအဆင့္ အေနျဖင့္ က်န္ေျမကြက္ ၂၃၊ ၂၄ အား ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု သိရသည္။


တြက္ခ်က္မႈေတြအရ ေျမကြက္ ၂၅ ရဲ႕ ေနာက္ခံ ေျမေပၚမႇာ ကုန္ေသတၲာလြင္ျပင္ တည္ေဆာက္သြားမႇာျဖစ္ၿပီး မီတာ ၄၀၀ အရႇည္ရႇိတဲ့ ဆိပ္ခံတံတားကို တည္ေဆာက္သြားမႇာ ျဖစ္ပါတယ္…
''ဂ်ပန္ႏိုင္ငံအေနနဲ႔ သီလ၀ါမႇာ ေျမေနရာ ကြင္းဆင္းေလ့လာၿပီး ဆိပ္ခံတံတားေဆာက္ဖို႔ တြက္ခ်က္မႈေတြ ၿပီးသြားပါၿပီ။ တြက္ခ်က္မႈေတြအရ ေျမကြက္ ၂၅ ရဲ႕ ေနာက္ခံ ေျမေပၚမႇာ ကုန္ေသတၲာလြင္ျပင္ တည္ေဆာက္သြားမႇာျဖစ္ၿပီး မီတာ ၄၀၀ အရႇည္ရႇိတဲ့ ဆိပ္ခံတံတားကို တည္ေဆာက္သြားမႇာ ျဖစ္ပါတယ္'' ဟု ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္မႇ ၿမိဳ႕ျပအင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္ ဦးျမသန္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ပထမအဆင့္ အေနျဖင့္ တည္ေဆာက္မည့္ ဆိပ္ခံတံတားသည္ ဘက္စံုသံုး ဆိပ္ခံတံတားျဖစ္ၿပီး ခန္႔မႇန္းကုန္က်စရိတ္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၀၅ သန္း ကုန္က်မည္ျဖစ္သည္။ ယင္းျပင္ အလ်ား ၇၀ မီတာ၊ အက်ယ္ ၂၀ မီတာရႇိ ခ်ဥ္းကပ္တံတား သံုးစင္း၊ ၁၇ ဟက္တာ အက်ယ္အ၀န္းအား ေျမသားျပဳျပင္ျခင္း၊ ၁၄ ဟက္တာ အက်ယ္အ၀န္း လြင္ျပင္ႏႇင့္ ေရေျမာင္းစနစ္ တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ကုန္ေသတၲာ ဆိပ္ကမ္းတြင္ လိုအပ္မည့္ အေျခခံ အေဆာက္အံုမ်ား၊ ကုန္ေသတၲာ ကိုင္တြယ္မည့္ စက္ကိရိယာမ်ား တပ္ဆင္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ား ပါ၀င္မည္ဟု သိရသည္။
ယင္းတည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားအား ၂၀၁၄ ခုႏႇစ္ ေမလတြင္ စတင္ရန္ လ်ာထားၿပီး၊ ၂၀၁၆ ခုႏႇစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ ၿပီးစီးမည္ဟု ခန္႔မႇန္းထားေၾကာင္း သိရသည္။
ယင္းသို႔ ဂ်ပန္အိုဒီေအ ေခ်းေငြျဖင့္ ဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္ရန္ ျမန္မာႏိုင္ငံမႇ ဘ႑ာေရးႏႇင့္ အခြန္၀န္ႀကီးဌာနႏႇင့္ ဂ်ပန္အစိုးရတို႔သည္ ေမလအတြင္း Loan Agreement အား လက္မႇတ္ေရးထုိး သြားမည္ဟု သိရသည္။
ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ အေနျဖင့္ သီလ၀ါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္တြင္ ေျမကြက္အမႇတ္ ၂၂ မႇ ၂၈ အထိ စုစုေပါင္း ခုနစ္ကြက္တြင္ ဆိပ္ကမ္းမ်ား တည္ေဆာက္သြားမည္ ျဖစ္သည္။
သီလ၀ါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းအား ျမန္မာႏိုင္ငံသား ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံသူမ်ားမႇ ၅၁ ရာခိုင္ႏႈန္းႏႇင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသား ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံသူမ်ားမႇ ၄၉ ရာခိုင္ႏႈန္းစီ အခ်ဳိးက် ပါ၀င္ၿပီး ႏႇစ္ႏိုင္ငံ အစိုးရမ်ား ပူးေပါင္းပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္မည့္ စီမံကိန္းတစ္ခုျဖစ္ကာ လာမည့္ ၂၀၁၅ ခုႏႇစ္အၿပီး တည္ေဆာက္သြားမည္ ျဖစ္သည္။

0 comments:

Search Our Site